Quantcast
Browsing all 26 articles
Browse latest View live

Lugnt lååångpass

Det är första gången som jag står som värd för ett löpäventyr, men sen jag anmält mig till BUM 100M började jag bli allt mer fokuserad på att träna långa distanser. Med undantag av Sansjöbacka Trail...

Ännu en kilometer i Hobo Hill

Sebastian kämpar på Zoltan hårdtränar inför Trans Gran canaria och har mer eller mindre bosatt sig i Hobo Hill. Idag var vi 3 st som höll honom sällskap i höjdmeterjakten. Soligt och fint men lite...

Rehablöpning

För drygt tre veckor sedan fick jag en bristning i vaden och har sedan dess tvingats till lugna och korta pass. Först bara på lätta stigar men nu senaste veckan har jag lagt in lite mer teknisk trail....

Bra start på maj

Norra Långevattnet Fin vårgrönska i bokskogen Inov-8 Ultra 270, lätta och sköna nykomlingar i skosamlingen Ett långpass i fredags och idag en vertikal kilometer i Hobo Hill. Bättre är det svårt att...

Den årliga vårrundan

Igår körde jag och Jerry en fin runda som utgår från Herkulesgården. Kort sammanfattning av sträckan: först Bohusleden ner till Tulebosjön, sedan genom skogen till Finnsjön och vidare till Benareby....

BUM: En vecka kvar

Maderna vid Öjersjö Om en vecka är det dags för 100 miles på blöta skogsstigar. Som vanligt har man inte tränat nog mycket men så känner nog 98% av de som står på startlinjen. De bitar jag har...

Nytt fokus

Hemmaterräng Nu när årets andra-race är avklarat är det dags att helt fokusera på huvudracet för 2015; L’Echappee Belle. Lite kortare än BUM men betydligt längre tävlingstid då många höjdmeter skall...

Trail running i Italien del 1: Amalfi

Under familjesemestern åkte vi runt i Italien och jag hann med några riktigt fina löppass emellanåt. Första dagarna var vi i Amalfi där kusten består av branta klippor och små byar som klättrar uppför...

Trail running i Italien del 2: Ligurien

Italiensemesterns andra del tillbringades i staden Loano som ligger i Ligurien. Här är kustlinjen mer platt med fina stränder men inåt landet blir det snabbt mer kuperat. Bland annat finns Monte Carmo...

View Article

10 dagar kvar…

Det drar ihop sig till tävling. Ju mer jag läser om L’Echappée Belle desto mer förstår jag att stigarna skiljer sig rejält från t ex UTMB. De skriver att man här inte kan räkna med snabbare tider...

På nya stigar vid Kungälv

Vy från toppen Igår fick jag tillfälle att springa lite med Kungälv som utgångspunkt. Jag letade mig upp till Fontins motionscentral och sprang sedan på Bohusleden bort till Aleklättens topp och...

Fin höstlöpning

Vy över Hårssjön Det har varit en rätt torr höst så det går fortfarande att springa på småstigarna utan att bli alltför blöt och lerig. Igår blev det 20km med Fredrik Ölmqvist, vi följde Bohusleden...

Mörka månader

Delsjöarna är redo för lite kyla Tiden sedan Kullamannen har inte varit bra träningsmässigt. Ett flertal förkylningar och dessutom en liten bristning i vaden har medfört få tillfällen som alla varit...

Nevada desert

Jag har under veckan varit i Las Vegas på kickoff och passade så klart på att springa lite trail. Efter tips från lokala löpare hade jag sett ut några bra områden att springa i. Tanken var att se lite...

Ice slush

Det snöade kraftigt på morgonen så när jag idag körde en tur till Delsjön var underlaget oftast en decimeter snöslask. Trots lite dåligt fäste i nedförsbackarna var det klart springbart och fint i...

Ljuset är nära

Vintern har varit lång och det har bitvis varit tungt att hålla träningen uppe. En orsak är så klart att det blivit få gemensamma pass då Jerry hindrats av en jobbig axelskada. När det dessutom inte...

Härligt långpass

På påskdagen blev det äntligen ett längre pass. Jag fick sällskap av min kollega Johan och vi körde en runda som jag kört varje vår de senaste åren. Ett säkert vårtecken även om det faktiskt var...

Clik here to view.

Mount Everest ligger ett par kilometer bort

Tomas och Martin. (Foto: Tomas) Martin Clemensson avslutade idag sitt mastodontprojekt som gick ut på att ta hela Mount Everests höjd på tre dagar. Mycket starkt gjort, speciellt med tanke på att...

Dags att sikta uppåt

Första branten i Hobo Nu har det nästan bara blivit vanliga pass den senaste tiden, jag behöver verkligen ändra fokus och lägga in fler långpass och fler backpass. Hur man än vänder och vrider på det...

Upptäckarglädje

En av de roligaste delarna av trailrunning är att utforska nya stignät. För ett tag sedan hade jag lite tid över i Bergsjön och passade på att springa en stund. Men en enkel karta utskriven från nätet...